Umów prezentację

Chcesz umówić się na prezentację?

Wypełnij formularz, aby umówić się na prezentację Platformy Proman. Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą.






    Case Study 01

    Nadrzędny system monitorowania produkcji w firmie z branży chemicznej

     

    Wsparcie obszaru produkcji

    GŁÓWNE ZADANIA:Od roku 2017 Platforma Proman pełni funkcję nadrzędnego systemu monitorowania produkcji:

    • Integracja, standaryzacja i automatyzacja procesu pozyskiwania danych
      z systemów sterowania, liczników oraz urządzeń pomiarowych.
    • Wprowadzenie automatycznego obliczania monitorowanych wskaźników (KPI).
    • Standaryzacja metod prezentacji, monitorowania i raportowania gromadzonych danych.
    • Prezentacja danych z wykorzystaniem diagramów (masek synoptycznych), wykresów, raportów oraz zestawień.
    • Monitoring wartości z wykorzystaniem własnych definicji alarmów
      i przekroczeń (sygnalizacja wizualna oraz dźwiękowa).
    • Raportowanie w oparciu o dedykowane szablony XLS (Microsoft Excel).
    • Możliwość wprowadzania danych ręcznych za przeszłość (badania laboratoryjne, stany liczników) – logowanie zmian, aktualizacja wskaźników oraz raportów.
    • Obsługa procesów operacyjnych z wykorzystaniem dopasowanych formularzy elektronicznych (workflow).
    • Udostępnienie danych bieżących i historycznych poprzez aplikację webową oraz mobilną.

    KORZYŚCI:

    • Umożliwienie zdalnego zarządzania zakładem produkcyjnym zarówno poprzez interfejs webowy jak i mobilny.
    • Automatyzacja kontroli nad monitorowanymi wskaźnikami i planami.
    • Zapewnienie pełnej aktualnej oraz historycznej wiedzy o stanie monitorowanych obszarów zakładu produkcyjnego.
    • Regularne raportowanie dostarczające wiedzy w obszarach:
      – wykonania planu produkcji
      – Technicznego Kosztu Wytworzenia (TKW) produktu
      – działań służb utrzymania
      – przepływu transportów produktów, półproduktów, surowców i odpadów
      – stanów magazynowych
      – utrzymania jakości produkcji
    • Dostarczenie bazy wiedzy (know-how) dla specjalistów i kierowników zajmujących się:
      – zarządzaniem: produkcją, utrzymaniem ruchu, przepływem transportu, zamówieniami, zapewnieniem jakości
      – badaniem i wyjaśnianiem przebiegów awarii
      – kierowaniem zmianami oraz zespołami ludzi
      – założeniami dla inwestycji infrastrukturalnych

    Ponad 100 000 monitorowanych sygnałów

    bez przerwy dostarcza informacje o pracy maszyn i prowadzonej produkcji

    Dostarczanie informacje o pracy maszyn i prowadzonej produkcji 24/7

    Wdrożenie w 6 zakładach

    Integracja ponad 100 źródeł danych

    Ok. 1500 użytkowników

    Blisko 1000 masek synoptycznych

    Blisko 200 dedykowanych raportów

    Mobilny kokpit menadżerski dla najwyższego szczebla zarządzania

     

    Wsparcie obszaru transportu

    Główne zadania:
    Od roku 2018 Platforma Proman wspomaga, monitoruje, raportuje oraz obsługuje zarządzanie i realizację przepływu transportu. System integruje wszystkie wykorzystywane wagi przemysłowe w jeden spójny proces obsługi dostawy surowców oraz wywozu produktów i odpadów.

    • Integracja z wszystkimi wagami przemysłowymi – samochodowe oraz
      kolejowe
    • Integracja z systemami sterowania załadunkiem
    • Integracja z systemami monitoringu na wagach
    • Integracja z systemami ERP (SAP / ProAlpha) w zakresie planowania i
      rozliczania transportów
    • Dedykowane interfejsy dla operatorów wag dostosowane do wyposażenia
      wag i prowadzonych procesów ważenia
    • Obsługa procesu transportu – planowanie, realizacja, rozliczanie
      i raportowanie

    Korzyści:

    • Ustandaryzowanie procesu obsługi transportu – planowanie, realizacja,
      rozliczanie i raportowanie
    • Gotowość do automatyzacji procesu ważenia
    • Redukcja czasochłonności realizacji ważenia poprzez automatyczne rozliczanie transportu i synchronizację planów z systemem ERP
    • Zapewnienie bezpieczeństwa realizacji ważenia:
      – integracja wagi z systemami załadunku,
      – wykorzystanie automatycznej kontroli poprawności procesu ważenia
      (częściowy zjazd z wagi, domyślna tara pojazdu, waga towaru w zamówieniu, automatyczne ważenie)
      – możliwość kontynuowania transakcji ważenia na dowolnej wadze
    • Ograniczenie kosztów związanych z koniecznością wsparcia i serwisowania wielu systemów wagowych
    • Zachowanie płynności obsługi transportów przy awarii jednej ze zintegrowanych wag

    17 wag samochodowych, 9 wag kolejowych
    oraz 2 systemy ERP

    bierze udział w rozliczeniu transportu, którego wartość liczona jest w mld PLN

    Integracja wag w 6 zakładach

    6 wag kolejowych

    17 wag samochodowych

    Integracja 2 systemów klasy ERP

    Dwukierunkowa wymiana danych o zleceniach transportu

    Obsługa zleceń transportu

    99,997% ciągłości procesu ważeń

    26 dedykowanych interfejsów użytkownika

    Sterowanie ruchem na wagach

    Rejestracja 280 000 ważeń samochodowych rocznie

    Rejestracja 130 000 ważeń kolejowych rocznie

    Rejestracja przepływu materiałów o wartości liczonej w mld PLN

     

    Wsparcie obszaru utrzymania ruchu

    Główne zadania:
    Od 2020 roku Platforma Proman wspomaga reaktywny oraz prewencyjny model utrzymania ruchu. Wykorzystanie urządzeń mobilnych zapewnia szybki dostęp do stanu urządzenia za pomocą smartfonu / tabletu, błyskawiczne zgłaszanie usterek oraz automatyczny nadzór nad wykonywanymi pracami.

    • Aplikacja mobilna zapewniająca dostęp do informacji, zadań i procesów
      operacyjnych w dowolnym miejscu oraz czasie
    • Integracja z procesami biznesowymi systemu SAP w obszarze realizacji
      zadań utrzymania ruchu
    • Umożliwienie służbą utrzymania ruchu:
      – potwierdzanie miejsca wykonywanej pracy przez skanowanie znaczników RFID
      – wykonywania zadań utrzymania ruchu z wykorzystaniem przenośnych urządzeń pomiarowych (instrukcja oraz opis zadania)
      – planowanie, monitorowanie, raportowanie i procesowanie działań z wykorzystaniem interfejsu webowego

    Korzyści:

    • Redukcja kosztów utrzymania ruchu poprzez:
      – budowę bazy wiedzy o infrastrukturze zakładu produkcyjnego
      – ustandaryzowanie obsługi działań utrzymania ruchu
      – automatyczny nadzór nad realizacją działań kontrolnych i konserwacyjnych
      – zapewnienie dostępu do bazy wiedzy w dowolnym miejscu oraz czasie (aplikacja webowa oraz mobilna)
      – dostarczenie wiedzy o konieczności wykonania naprawy prewencyjnej zanim dojdzie do awarii
      – udostępnienie platformy do wymiany informacji pomiędzy działem utrzymania ruchu, a działem produkcji
    • Usystematyzowanie planowania prac zapewniające zrównoważenie obciążenia zespołu zarówno w przypadku nagłych awarii, jak i w czasie pomiędzy nimi.
    • Pozyskanie danych wejściowych dla:
      – planowania i monitorowania realizacji budżetu działu utrzymania ruchu,
      – planowania modernizacji i remontów,
      – oceny prowadzonych modernizacji i remontów.
    • Zwiększenie efektywności parku maszynowego i zmniejszenie zagrożeń dla ciągłości produkcji zgodnie z ideą Total Productive Maintenance i Przemysłu 4.0
    • Dostarczenie środowiska stanowiącego podstawę dla wdrożenia predykcyjnego modelu utrzymania ruchu.

    2 zakłady, blisko 800 urządzeń krytycznych

    OBJĘTYCH AUTONOMICZNYM NADZOREM NAD REALIZACJĄ DZIAŁAŃ PREWENCYJNYCH I KONSERWACYJNYCH

    Wdrożenie w 2 zakładach

    Około 800 głównych urządzeń krytycznych dla pracy zakładów produkcyjnych

    Obsługa zgłoszeń awarii

    Kontrola miejsca pracy z wykorzystaniem znaczników RFID

    Integracja z systemem SAP

    Elektroniczne instrukcje i plany prac

    Referencje

    Chcesz poznać więcej naszych realizacji?

    Wśród użytkowników Platformy Proman znajduje się wiele polskich i zagranicznych przedsiębiorstw z branży energetycznej, przemysłowej oraz ochrony środowiska.