Obecny rynek pracy powoduje, że przedsiębiorstwa zmuszone są ciągle uzupełniać wakaty na stanowiskach opuszczanych przez zwalniających się pracowników. Szczególnie duża rotacja dotyczy stanowisk nie wymagających wysokich kwalifikacji i przez to stosunkowo nisko opłacanych. Ważnym dla funkcjonowania zakładu staje się proces uzupełniania braków kadrowych i wdrażania nowych pracowników do realizacji powierzanych zadań. Wszystko z uwzględnieniem tego, że nowi pracownicy szybko będą chcieli zmienić pracę.
W zarządzaniu pracownikami o niskim doświadczeniu szczególnie ważne jest:
- jasne delegowanie zadań do wykonania
- dostarczenie niezbędnej wiedzy
- potwierdzanie realizacji zadań
- kontrola jakości pracy – szybkie reagowanie na problemy
- porównywanie skuteczności poszczególnych pracowników
Działania te wspiera moduł CMMS, który wraz z aplikacją mobilną umożliwia zarządzanie zadaniami zespołu utrzymania ruchu wraz z obchodowymi.
Moduł CMMS na Platformie Proman pozwala jasno opisać sposób realizowania poszczególnych zadań. Standaryzacja postępowania umożliwia opracowanie reguł jednoznacznie wyznaczających sposób działania, nawet osobom, które dopiero wdrażają się nowe obowiązki. Pracownik, otrzymując zadanie do wykonania, dokładnie wie co, gdzie i kiedy ma wykonać. Wraz z zadaniem przekazywane są wszystkie informacje niezbędne do jego realizacji – instrukcja postępowania, historia wcześniej wykonanych prac, dodatkowa dokumentacja.
Platforma Proman udostępnia także mechanizmy do automatycznego potwierdzania wykonanej pracy. Zastosowanie znaczników RFID oraz aplikacji mobilnej pozwala wiarygodnie rejestrować miejsca, czas i zakres wykonanych zadań. W ten sposób możliwe jest weryfikowanie zachowania przyjętego harmonogramu prac. W czasie rzeczywistym pojawia się informacja o ewentualnych przekroczeniach terminów. Możliwe staje się natychmiastowe podejmowanie działań naprawczych. Pracownicy wiedzą, że przełożeni mają bieżący wgląd w jakość ich pracy.
Gromadzone dane o sposobie pracy nadzorowanego zespołu pozwalają wskazywać pracowników, którzy mają najlepsze wyniki. Można poznać czynniki decydujące o ich wynikach, a następnie, na podstawie tych obserwacji, modyfikować obowiązujące instrukcje. Dzięki temu budowana jest baza dobrych praktyk i doświadczeń, które pozostają w firmie nawet po odejściu wartościowych osób. W ten sposób Platforma Proman staje się narzędziem ciągłego doskonalenia organizacji. Dzięki niej zespół, nawet przy dużej rotacji pracowników, może skutecznie i sprawnie realizować powierzane zadania.